zondag 14 oktober 2018

Recensie Lockwood & Co de schreeuwende wenteltrap. Geschreven op 07/10/2018

Ik vroeg op mijn bookstagram en whatsapp groep van wat willen jullie nog graag zien op mijn blog. Toen zei iemand dat ze aanbevelingen wou omtrent Halloween, maar ik heb alleen een boek gelezen wat ik echt bij Halloween vind passen en dat is dit boek. Toen zei de persoon dat die op de tbr-lijst van diegene staat, dus vroeg om een recensie en bij deze de recensie van het eerste deel uit de Lockwood & Co reeks.

Ik heb dit boek nu ongeveer een half jaar geleden gelezen, maar ik weet nog goed hoe ik hem vond. Het boek is geschreven door Jonathan Stroud. Dit is het eerste boek wat ik van hem heb gelezen, maar wat vind ik zijn schrijfstijl fijn. Je kan je goed in alle personages inleven en iedereen heb zo zijn eigen trekjes en dat vind ik zo knap. Het verhaallijn was ook logisch opgedeeld en niet dat je meteen in het diepe werd gegooid vond ik fijn. Ook werd langzaam de termen steeds duidelijker en als je het toch niet meer wist, kon je achterin het boek kijken wat het ook al weer betekende. Zelf had ik hier niet zoveel last van, maar altijd handig als je een langere tijd niet kan lezen. Je leest in het perspectief van Lucy. Ik vond dit fijn, want zij is nog redelijk nieuw in deze wereld en zo leerde je haar kennen door haar geschiedenis en zo kreeg je ook geleidelijk nieuwe informatie over de wereld. Ik kan zelf goed tegen horrorverhalen, dus ik kon het toen ook gewoon s'avonds in het lezen. Ik snap best als je er niet goed tegen kan dat je hem dan graag overdag lees. Al met al een goed horrorverhaal voor Halloween en ik ben zeker weten van plan om de andere delen ook te lezen.
Ik kocht dit boek destijds stiekem om zijn cover, want die zuigt je al helemaal in het verhaal.
Hij krijgt van mij 🌟🌟🌟🌟🌟, want hij super spannend.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

De geschiedenis van teamfatalgame. Geschreven op 17/08/2019.

Vandaag heb ik voor jullie de geschiedenis van teamfatalgame. Teamfatalgame bestaat nu een jaar en dacht ik geef jullie de geschiedenis hoe ...