zondag 21 oktober 2018

4 tips om toch te lezen, terwijl je weinig tijd heb. Geschreven op 20/10/2018.

In mijn derde blogpost heb ik gezegd dat ik een full time baan heb. Dit kost natuurlijk heel veel tijd, maar toch heb ik een aantal manieren gevonden om toch te kunnen lezen.
  1. Mijn eerste tip is schaf een e-book aan. Het kan ook zijn dat je van je telefoon zelf uit al gratis e-books kan downloaden. Dit was bij mij het geval. Ik heb ze gewoon gedownload en dacht ik zie wel of ze leuk zijn. Ik lees de e-book in mijn pauze van mijn werk en dat is toch een halfuur leestijd die ik dan pak op een dag.
  2. Mijn tweede tip is neem je boek overal mee naar toe. Ik weet dat deze tip vaak wordt genoemd, maar het werkt ook echt. Ik zit toch vaker op mijn telefoon als ik mijn boek boven ligt, terwijl ik hem boven heb liggen. Ik wijs me er tegenwoordig echt op dat ik hem mee moet nemen naar beneden om te lezen. Toch wel handig als je het mij vraagt.
  3. Mijn derde tip is lees voor het slapen gaan. Ik lees al het liefst in mijn bed, dus voor het slapen gaan pak ik dan ook mijn boek en lees ik makkelijk 5 pagina's. Ook al ben je moe en wil je gaan slapen, lees dan eerst nog eventjes. Ik merk zelf persoonlijk dat het mij heel erg help ontspannen en dan val ik ook lekker in slaap.
  4. Mijn vierde tip is leg het boek neer als het je niet aanspreekt. Ook dit is een tip die je vaak hoort, maar weinig mensen toepassen. Doordat je door blijft lezen in het boek wat je eigenlijk niks aan vind, kan je in een leesdip terecht komen en dat wil je niet. Dus leg het boek weg. Het maak niet uit dat je het boek niet geweldig vind, want soms heb je dat nou eenmaal. 
Ik hoop dat jullie wat hebben aan deze tips. Graag zie ik jullie bij mijn volgende blogpost en dat zijn weer vragen over mij, dus mocht je nog een vraag hebben. Zet ze in de reacties hieronder. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

De geschiedenis van teamfatalgame. Geschreven op 17/08/2019.

Vandaag heb ik voor jullie de geschiedenis van teamfatalgame. Teamfatalgame bestaat nu een jaar en dacht ik geef jullie de geschiedenis hoe ...