zondag 17 maart 2019

Lunar cronicles tag. Geschreven op 20/01/2019.

Ik zat op internet op zoek naar een leuke boekentag en toen zag ik op YouTube de lunar cronicles tag. Ik vond het toen jammer dat de vragen niet in de beschrijving stonden, dus ging ik kijken op internet en zag daar dat zon en maan hem ook had gedaan. Die had hem ook verwerkt in een blogpost en dat ga ik nu ook doen. Vandaar nu de lunar cronicles tag voor jullie. Ik heb de vragen moeten vertalen en ik hoop dat je eruit komt. En dit keer is het dus ook een lange blogpost. 

Cinder: een boek wat meer waardering volgens jou verdient. 

Ik ga hier voor het boek duizend stukjes van jou. Ik vond deze trilogie echt geweldig, maar je hoort hier zo weinig mensen over. Ik snap niet dat deze serie nog zo erg onbekend eigenlijk voor veel mensen is. 

Kai: een boek over koninklijke bloede in de hoofdrol. 

Ik ga hiervoor carve the mark, want die speelt zich groot en deels af op een koningshuis. En ook lees je vaak het perspectief van Cyra en dat is een koningsdochter. Ik heb deel 2 van de duologie nog niet gelezen, maar die schijnt ook super tof te zijn.

Adri: Een boek met slechte of vreselijke ouder.

Ik heb hier gekozen voor de vader van Quirine van het boek dodelijk bericht. Deze verlaat zijn vrouw en dochter voor een jonge stagiaire op het werk. En dan denk ik alleen maar waarom doe je dit. Helaas kan ik je er niks aan veranderen.

Iko: een boek met een leuke maatje om op pad te gaan.

Ik denk dat ik dan kies voor dobby uit Harry Potter. Dit is mijn favoriete maatje van een hoofdpersonage. Stiekem wil ik zelf ook wel een dobby. Ik heb hem al als funko pop bij mijn boeken staan.

Scarlet: een boek met een missie.

Ik ga hiervoor het boek ze was 16. Het hoofdpersonage gaat op zoek naar de ware identiteit van het meisje die zich voordoet als Janna. Je wisselt heel de tijd of met het heden en de tweede wereldoorlog. Hierdoor kun je in beide personages goed inleven.

Wolf: een boek met een gevaarlijk gevecht. Kan met woorden of lichaam zijn.

Ik heb nog niet zoveel boeken gelezen met gevechten. Ik denk dat ik hier dan toch ga voor de glazen troon, want op het einde zat wel een hele gave gevechtsscene in. Ik wou toen echt snel doorlezen.

Levana: een boek met de slechtste persoon die je ooit heb gelezen.

Ik ga hier denk ik voor het boek levana zelf, want ik kreeg toen echt voor het eerst het gevoel van een bitch persoon is dat zeg. Ook wel na het lezen van dat boek snap ik waarom ze zo is geworden. 

Thorne: een boek met een makkelijke prater.

Ik ga hiervoor het personage Tommie uit Rivalen. Hij praatte heel makkelijk met de andere personages van het verhaal. En ik zou dat ook wel willen, want dat zou wel makkelijk zijn voor mijn werk.

Cress: een boek over technologie of science fictie.

Ik ga voor het boek boy 7, want dan kan je met een chip in iemands lichaam zijn geheugen wissen. En dat vind ik wel een rare gedachte als dat in het echt kan gebeuren.

Erland: een boek over een ziekte of een evolutie na een ziekte. 

Ik kies voor het boek Sofie... Wat we je samen wilde vertellen. Dit boek gaat over mijn beste vriendin en hoe haar vader leefde met haar moeder leefde toen ze kanker had. En het leven na ze dood ging. 

Winter: een boek met het gekste karakter die je ooit heb gelezen. 

Het gekste karakter uit een boek die ik heb gelezen is Valerie van vals spel. Die beschuldigde Fin van moord. En liet het zo lijken dat hij erachter zat.

Jacin: Een boek met een militaire thema.

Ik ga hiervoor het eerste boek uit de touching juilette serie van Tahareh Mafi. Namelijk vrees me. 

Dit was de tag voor vandaag. Ik hoop dat jullie het leuk vonden om te zien. En als je zelf een blog of YouTube kanaal heb neem hem dan gerust over. En ik hoop jullie snel weer te zien bij een nieuwe blogpost.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

De geschiedenis van teamfatalgame. Geschreven op 17/08/2019.

Vandaag heb ik voor jullie de geschiedenis van teamfatalgame. Teamfatalgame bestaat nu een jaar en dacht ik geef jullie de geschiedenis hoe ...