zondag 5 mei 2019

Boeken over de tweede wereldoorlog. Geschreven op 22/04/2019.

Vandaag heb ik voor jullie mijn boekencollectie die over de tweede wereldoorlog gaat. Het is vandaag 05 mei (ik schrijf vooruit, vandaar dat ik hem in plan op deze datum.) en dacht ik ga over dit thema een blogpost schrijven. 


Ik heb in totaal 4 boeken over de tweede wereldoorlog. Ik heb in totaal er 2 ervan gelezen. Dat zijn Grondvuur & Ze was 16. Het zijn allebei totaal andere verhalen, maar ook wel een ding een gemeen met elkaar. Dat is allebei een familiegeheim heeft en dat de hoofdpersonages in het nu er proberen erachter te komen. Zelf vond ik persoonlijk ze was 16 leuker om te lezen. Daar kon ik goed de samenhang van het verhaal vinden vanaf het begin. De boeken Rose onder vuur en codenaam verity moet ik nog lezen. Zelf hoor ik hier weinig over, maar ik ben daardoor des te meer geïnteresseerd. Ik vond deze boeken op boekenkraam. Hierdoor stonden ze, omdat ze blijkbaar niet goed verkocht werden. 

Zelf heb ik als kind als af aan al interesse in de tweede wereld oorlog. Ik wil graag weten hoe het is om daar in te leven. Ik vind het ook vreselijk wat er is gebeurd met de joden. Ik snap niet hoe je het in je hoofd haalt om zo iets te doen. In de familie heeft mijn overgrootvader vast gezeten in kamp Amersfoort. Hij stal een pakjes boter voor zijn gezin of voor andere gezinnen. Ik vind het van hem heel erg dapper dat hij het durfde in die tijd. Ik zou niet weten wat ik heb gedaan in die tijd. Hij heeft wel de oorlog overleefd, maar ik heb hem zelf niet ontmoet. Ik vind dit wel jammer, want door dit verhaal wou ik graag meer weten. Nu hoor ik het verhaal vanuit mijn oma kant en niet van hem.

Dit was mijn blogpost over de boeken die ik heb en een stukje geschiedenis van mijn familie. Ik hoop jullie weer te zien bij de volgende blogpost. Dat is mijn bookhaul & Wrap-up van april. En laat mogelijke suggesties achter voor een blogpost en wie weet gebruik hem.

5 opmerkingen:

  1. Oh, wat tof van je overgrootvader! Of nou ja... misschien niet helemaal het juiste woord maar zo komt het wel dichterbij, lijkt me.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Is zeker waar. Maar ik ben wel soort van trots op hem dat hij ook aan anderen dacht. Dit is een mooi iets om te horen.

      Verwijderen
  2. Wat een leuke blog. Altijd fijn om een stukje geschiedenis mee te krijgen mijn overgrootvader hielp joden schuilen .

    BeantwoordenVerwijderen

De geschiedenis van teamfatalgame. Geschreven op 17/08/2019.

Vandaag heb ik voor jullie de geschiedenis van teamfatalgame. Teamfatalgame bestaat nu een jaar en dacht ik geef jullie de geschiedenis hoe ...