zondag 10 februari 2019

Recensie dodelijk bericht. Geschreven op 06/01/2019.

Vandaag heb ik voor jullie een recensie over het boek 'dodelijk bericht'. Ik heb dit boek mogen ontvangen als recensie-exemplaar. Ik hoop dat jullie na het lezen van deze recensie net zo veel zin hebben om hem te lezen, als ik tijdens het lezen had.

Waar gaat het over?

Dodelijk bericht gaat over Quirine die een berichtje krijgt van een klasgenoot. Alleen pleegt die klasgenoot zelfmoord. Nu twijfelt ze of hij dit bericht wel zelf geschreven heeft. Ze gaat op onderzoek uit om erachter te komen wie er echt achter het berichtje zit. Alleen dit verloop niet altijd even vlekkeloos.

Mijn mening over het boek

In het begin begon het voor mij doen een beetje warrig, omdat je leest uit het perspectief van Quirine. Je kon haar nog niet en je wist niet wat er van te voren was gebeurd. Hierdoor kon je het moeilijk volgen. Later werd het duidelijker, want je las verder in het hoofdstuk een beetje wie ze was. En hierdoor werd het al gelijk weer aangenamer om te lezen. Ik had dit liever eerst gehad, want zo wist je al iets meer over het hoofdpersonage. Je kon je goed in haar inleven, want al haar emoties werden heel erg duidelijk verwoord. Hier kunnen sommige schrijvers nog van leren. Ik vond het ook super leuk om samen met Quirine opzoek te gaan en de mogelijke dader achteraan te gaan. Zo dacht ik toen ik zat te lezen dat ik heel eventjes Quirine was, want ik hoorde zelfs mijn omgeving niet meer. En dan weet je echt dat je een goed boek te pakken heb. Dit was op oudejaarsavond met al het vuurwerk om mij heen.

Ik geef dit boek zeker weten 🌟🌟🌟🌟🌟, want het had me tot op het laatste moment nog zeker in zijn greep. Heerlijk boek als je echt van thrillers houd. En hij leest super snel weg. En ik heb hem voor mij doen echt heel erg snel uit, want ik heb er ongeveer 10 uur in gelezen. Weliswaar verspreid over 5 dagen, waarvan ik er 2 echt besteedde aan lezen.

Ik hoop dat jullie hem allemaal gaan lezen. Als je hem heb gelezen laat het in de reacties weten wat je ervan vond. Ik heb een nieuwe favoriete YA-boek ontdekt door deze mogen te recenseren. Bedankt clavis young adult & Folkert Oldersma voor het verzenden van dit geweldige boek. En ik hoop jullie weer te zien bij een volgende blogpost.

Geen opmerkingen: