zondag 9 september 2018

mijn vier favoriete schrijfsters

Vandaag een blogpost over mijn favoriete schrijfsters. Ik merk zelf dat ik veel meer vrouwelijke auteurs in mijn kast heb staan dan mannen. Ik weet zelf persoonlijk niet hoe dat komt. Het gaat erbij mij om dat het boek gelijk goed begint. Anders ben ik al snel geneigd om het weg te leggen.

Als eerste heb ik natuurlijk als favoriet Chinouk Thijssen. Ik heb tot nu toe alleen nog maar fataal spel gelezen van haar. Ik heb Chinouk al een keer ontmoet en toen praatte ze al vol overtuiging over dit boek. En ik dacht gelijk die moet ik hebben zodra die uitkomt. Ik kreeg het boek van mijn moeder, omdat ik geslaagd was voor mijn opleiding als bedrijfsadministrateur. Ik wou het letterlijk niet uitlezen, omdat hij zo goed is. Ze heeft tijdens een YA-event voor mij fataal spel gesigneerd. Zelf ben ik ook heel erg benieuwd naar haar volgende boek/trilogie truth or dance. Deze ga ik halen op haar signeersessie 20 oktober in Dordrecht.













Mijn tweede favoriet heb ik Mirjam Mous. Zij heeft mij laten houden van het YA genre. Ik las als eerste vals spel die had ik al binnen een weekend uit. Ik zat vanaf het begin al er helemaal in. Ik vond het zo goed dat ik er meer van wou lezen. De boeken kwamen van haar er zeker langzaam er steeds meer bij. Tot nu toe heb ik nog geen enkel saai boek van haar gelezen. Hieronder zie je mijn collectie van haar boeken. Ook heb ik een handtekening van haar op een kaartje.













Mijn derde favoriet heb ik Alexandra Penrhyn Lowe. Ik heb vroeger toen ik klein was veel naar het huis anubis en Vrijland gekeken. En zij was een van de scenarioschrijvers. Zelf lees ik nu leeuwenhart van haar. Ik heb deze van haar ontvangen als recensie-exemplaar. Ik vind de eerste 3 delen geweldig van 'de laatste wachter' serie. Toen had ze gevraagd of ik voor haar leeuwenhart wou gaan recenseren. Daar kon ik geen nee tegen zeggen, daarom kreeg ik het naar mij toegestuurd. Zodra ik leeuwenhart uit heb kan je hier en op mijn bookstagram de recensie verwachten. Ik hoop dat ik hem deze maand uit heb. Hij leest in ieder geval al net zo snel weg als de vorige 3 delen.










Mijn laatste favoriete schrijfster is Marissa Meyer. Ik heb de televisieserie once upon a time op Netflix gezien. En dat gaat hertellingen van sprookjes, maar dan op een iets andere manier. En ik ben daar helemaal dol op. Toen kwam ik met mijn beste vriendin het boek Cinder tegen en ik las de achterkant en dacht die moet ik hebben. Dat lijkt ook een beetje op once upon a time, maar dan meer gericht op de toekomst. Ik ben momenteel nog, maar bij deel 3 Cress. Tot nu toe vind ik wel de serie al helemaal te gek.












Ik hoop dat jullie hier wat inspiratie uit konden halen. En laat hieronder weten wat jouw favoriete schrijfster is. En ik hoop jullie weer snel bij een volgende blogpost te zien.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

De geschiedenis van teamfatalgame. Geschreven op 17/08/2019.

Vandaag heb ik voor jullie de geschiedenis van teamfatalgame. Teamfatalgame bestaat nu een jaar en dacht ik geef jullie de geschiedenis hoe ...