zondag 16 september 2018

boekentag. geschreven op 08/09/2018

Mij leek het leuk om een boekentag te doen, vandaar deze vragen. Ik heb gewoon willekeurig op internet gezocht voor leuke vragen die ik kan beantwoorden. Ik schrijf mijn blogpost graag vooruit vandaar de datum in de titel. Dit zal ik ook doen bij de rest voortaan, want dan weet je wanneer ik wat las als het gaat over wat ik op dit moment lees. Later wordt het duidelijk, waarom ik vooruit schrijf.

1.  Wat heb je liever een audioboek of een fysiek boek?
Zelf heb ik persoonlijk liever een fysiek boek, want ik vind dat gemakkelijker om er snel bij te pakken dan een audioboek. 

2. Wat is je favoriete kinderboek?
Mijn favoriete boek was toen ik baby was rupsje nooit genoeg. Later toen ik een jaar of 4/5 was, werd dit Jip en Janneke. En toen ik ongeveer 9 was begon ik met lezen van de hoe overleef ik serie van Francine Oomen. Dit waren mijn favorieten kinderboeken.

3. Romantische boeken of spannende boeken?
Zelf persoonlijk ben ik niet van de romans. Ik kan namelijk intens genieten van een goede thriller. Er mag er wel een relatie in voorkomen, maar het mag niet de overhand nemen. Ook bij thrillers heb ik al heel erg snel dat ik word meegezogen in hun wereld. 

4.Wat is je favoriete plek om te lezen?
Mijn favoriete plek om te lezen is heel eerlijk in bed. De reden hiervan is dat het heerlijk rustig is. Meestal storen mijn ouders en broer me niet als ze de deur dicht zien. En beneden hoor ik toch van alles en nog wat. Het enige nadeel is dat mijn ouders mij vaker beneden willen zien zitten. Dus soms doe ik dat dan ook.

5. Lees ik een boek tegelijk of juist meerdere?
Ik lees zelf het liefst een boek tegelijk, want ik kan me dan volledig focussen op een verhaallijn en wereld waarin het afspeelt. Ik snap zelf nooit zo goed hoe mensen het voor elkaar krijgen om die verhaallijnen dan gescheiden te houden. Misschien komt het, doordat ik vaak een genre lees en niet een compleet andere.

6. Wat is je dunste boek in je kast?
Mijn dunste boek in mijn kast is kil van Mel Wallis de Vries. Dit boek had ik gekocht voor een tussendoor boekje en daar was hij perfect voor, want ik had nog geen idee welk boek ik wou lezen en toen las ik dit boek. Had het binnen een dag uit en wist gelijk daarna welk boek daarna moest gaan lezen. 

7. Wat is je dikste boek in je kast?
Mijn dikste boek is Winter van Marissa Meyer. Hij heeft over de 800 pagina's, dus dat is voor mij aardig wat pagina's. Ik lees zelf het liefst gemiddeld tussen 200 en 400 pagina's. Vooral nu rond de 200 pagina's, omdat ik het druk heb met mijn nieuwe full-time baan als financieel medewerkster bij een accountantskantoor in Zwijndrecht (NL). Daarom schrijf ik blogpost vooruit, zodat jullie toch nog een blogpost krijgen te lezen.

8. Wat is je next read?
Ik ga na leeuwenhart beginnen aan het boek de Cock en de dood van een kunstenaar. Dit is een boek uit de reeks van Baantjer. Dit was vroeger ook een politieserie op televisie. Het is een dun boekje en dan heb ik met dit boek ook mijn hebban reading challenge gehaald qua aantal. Dat vind ik knap van mij, want ik ben een niet zo snelle lezer. Hij staat op 25 boeken. En dat heb ik dan gehaald.

Dit waren mijn vragen. Als jullie nog dingen willen vragen stel ze gerust hieronder en wie weet maak ik nog wel een vragenlijstje, maar dan met die van jullie. En ik hoop jullie te zien bij een nieuwe blogpost.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

De geschiedenis van teamfatalgame. Geschreven op 17/08/2019.

Vandaag heb ik voor jullie de geschiedenis van teamfatalgame. Teamfatalgame bestaat nu een jaar en dacht ik geef jullie de geschiedenis hoe ...