zondag 9 juni 2019

Recensie grondvuur. Geschreven op 22/04/2019.

Vandaag heb ik voor jullie een recensie over het boek grondvuur. Ik heb dit boek zelf gekocht, omdat ik er heel erg benieuwd naar was. Ik dacht toen ik het kocht hierover moet een recensie komen.

Waar gaat grondvuur over?

Het boek gaat over Julia, Eva en Ans. Julia's verhaal speelt in het heden af. Eva's verhaal speelt in de jaren '80. En Ans verhaal speelt zich af in de jaren na de oorlog door middel van brieven. Er is een familiegeheim wat er speelt en langzaam kom je achter het geheim en wat het met de personages heeft gedaan. Het speelt zich af in Nijmegen. Het draait ook hierom het vergeten bombardement.

Mijn mening over het boek?

Ik vond hem in het begin warrig, maar langzaam aan werd het steeds duidelijker. Je leerde steeds meer de verbanden tussen de verhalen door kennen. Ik heb zelf op de basisschool gehoord over het bombardement in Nijmegen, maar veel mensen weten niet dat daar er een is geweest. De meeste mensen kennen die alleen van Rotterdam. Ik vond het erg fijn de afwisseling te zien tussen brieven en normale tekst. Hierdoor kreeg het verhaal voor mij meer diepgang. Ik vond dat de personages goed zijn neergezet en ook de tijd waar het zich afspeelt. Ik had het zelfs door zonder te lezen wie er bovenstond. En dat vind ik een positief punt. Hierdoor hoef je niet terug te bladeren. En ik herken af en toe ook de meningsverschillen tussen Julia en Eva of Eva en Ans. Dat heb elke tiener toch weleens?

Mijn beoordeling

Ik geef dit boek 🌟🌟🌟🌟/5 ster. Ik vond hem vlot lezen, alleen ik had vanaf het begin al een beetje meer samenhang gezien en niet vanaf ongeveer de helft. Dit vind ik het enige minpunt. Zelf ben ik altijd wel geïnteresseerd in verhalen over de tweede wereldoorlog.

Ik zie jullie weer bij een volgende blogpost. En je kan altijd suggesties achter laten in de reacties. Wie weet kies ik hem wel uit.

Geen opmerkingen: