zondag 11 augustus 2019

Recensie ´HEX´. Geschreven op 10/08/2019.

Vandaag heb ik voor jullie de recensie over het boek hex. Ik heb het een tijdje geleden gelezen en mij leek het leuk om hem te recenseren. Een waarschuwing dit boek is een horrorverhaal, dus mocht je niks met horror hebben, klikt dan weg.

Waar gaat het boek over?

Het gaat over het Nederlandse dorpje genaamd Beek. Over de mensen in het dorp rust een vloek. Het is namelijk een Wylerheks. Een middeleeuwse vrouw met zwart haar en dichtgenaaide ogen & mond. Ze houden haar geheim voor de buitenwereld. Niemand mag weten dat zij er is. Alleen er is een groepje jongeren die er anders over dachten.

Mijn mening over het boek?

Ik vond dit boek heel erg leuk dat het in Nederland afspeelt. Dit gaf ook gelijk een herkenbaar gevoel bij het gebied waar het zich afspeelt. In het begin kreeg je heel veel achtergrond informatie van de hoofdpersonages. Toen had ik echt even het gevoel van wie was nou wie, maar naar mate ik verder las in het boek werd het mij steeds duidelijker. Ook kreeg informatie over Beek zelf en dat vond ik heel erg uniek. Zo leerde je langzaam het dorp kennen. Het leek vanaf dat moment net of ik ernaar toe was verhuisd en een algemene introductie kreeg. Naar mate je vorderde ging het boek ook steeds gruwelijker worden. En ik kon toen ook met moeite wegleggen. In dit boek had ik medelijden met de Wylerheks. Wat zij allemaal te verduren had, is niet niks. Van vroeger tot in het heden. Ik ga het jullie niet zeggen, want dat is een spoiler. Maar dat wenst je jouw ergste vijand niet toe.

Mijn beoordeling over het boek?

Ik geef het 🌟🌟🌟🌟,5 /5. Toch had ik gehoopt dat het wat geleidelijker de personages werd ingeleid. Hierdoor een halve ster minder. Ik kwam op een van de laatste pagina´s wel een mooie quote tegen. ´Maar de tijd verstreek en sommige wonden heelden sneller dan anderen... Al zou je altijd een vaag litteken blijven zien.´ Ik vond dit zo´n mooie quote dat ik hem met jullie moest delen. En zelf heb ik geen nachtmerrie gehad over dit boek.

Ik zie jullie hopelijk weer bij een nieuwe blogpost en mocht je nog iets willen zien. Zet het hieronder neer, want jullie mogen ook mee bedenken op mijn blog.

Geen opmerkingen: