zondag 14 juli 2019

Recensie de nachtuilen. Geschreven op 06/07/2019

Vandaag heb ik voor jullie een recensie over het boek ´de nachtuilen´ van Jeroen van Unen. Ik heb deze mogen recenseren van Luitingh-Sijthoff. Ik zag dit boek voorbijkomen op hebban en vond het hem toen al spannend klinken.

Waar gaat het boek over?

De nachtuilen gaat over de 16-jarige Tobias Durana. Hij gaat op weg naar het vliegveld en maakt iets onnatuurlijks mee. En in het vliegveld komt hij erachter dat hij naar iets anders gaat dan zijn oorspronkelijke bestemming. Hij is namelijk op weg naar de Denari-eilanden. Hij beleeft hier allemaal vreemden dingen mee en leert zichzelf beter kennen door een geschiedenisverhaal over zijn familie.

Mijn mening over het boek?

In het begin vond ik het best wel lastig om al die namen te linken aan de juiste personage. Na mate de personage vaker met Tobias iets ging doen, wist ik welke naam bij welk personage hoorde. Je kreeg voldoende achtergrond informatie over Tobias en de denari-eilanden. En het werd ook over het boek verspreid en dat vond ik wel prettig. Zo word je niet´zoals bij de personages gebeurde´ overspoelt aan informatie. Ik kreeg van een meisje te horen via instagram te horen, dat ze het op de schrijfstijl van J.K. Rowling lijken. En daar ben ik het met haar eens. Het leest super gemakkelijk weg en heeft ook magische aspecten. Dat is in dit verhaal ook zeker weten goed uitgelegd. En dan het einde dat is echt zo spannend. Nu wil ik zeker weten de vervolgdelen lezen van deze serie.

Mijn beoordeling over het boek?

Ik geef dit boek 🌟🌟🌟🌟 van de 5. Dit komt echt door de vele personages in het begin. Ik zelf een paar later geïntroduceerd, want dan kwamen ze beter aan bod. Zo is het als lezer ook prettiger. Nu zat ik echt af en toe van wie was dat ook weer. En op sommige momenten mocht het ook wat sneller van mij. Hierdoor was het soms van hetzelfde. Maar ongeveer op 2/3 van het boek kwam de spanning weer terug en toen was ik weer verkocht.

Ik hoop dat jullie het genoten hebben van deze recensie. Graag zie ik jullie bij de volgende blogpost.

Geen opmerkingen: