zondag 27 januari 2019

Recensie love Simon. Geschreven op 28/12/2018.

Vandaag heb ik voor jullie mijn beloofde recensie over het boek 'love simon'. Ik had in mijn hoofd het is rond deze tijd bijna Valentijnsdag. Ik heb hem weer vooruit geschreven, dus ik heb hem al vroeg ingepland. En dit is een feelgood YA, dus perfect voor Valentijnsdag.

Ik heb de filmeditie als cover, maar dit vind ik niet erg. Ik had hem tweedehands over gekocht. Het verhaal begint al langzaam met de personages voor te stellen. Je leert al snel wat voor karaktereigenschappen elk personage heeft. Ook vind ik het leuk gedaan met de mails tussen Simon & Blue. Tegen het einde aan leer je de echte naam van Blue kennen, die had ik niet verwacht. Dit was voor mij een plottwist. Ook zie je door het einde de stiekeme hints naar Blue toe en daardoor kwam ik al achter het laatste berichtje van Blue wie hij is. Ik ga dit natuurlijk niet verklappen, want dan geef ik een spoiler weg. Je ziet simon ook moeite hebben om het voor zich te houden dat hij homo is. Ik heb echt een medelijden met hem gehad. Ook heb ik een liefde voor hem gecreΓ«erd in mijn fantasiebrein. Ik wou er zo graag voor hem zijn en samen oreo's eten, ja hier houdt hij heel erg van en ik ook. Ongeveer halverwege vertelt hij dat hij homo is en dan zie je pas echt hoe belangrijk vrienden voor je zijn. En ik vind dit ook wel een boodschap van het verhaal. Je hoort je vrienden altijd te steunen.

Ik geef dit boek, daarom ook zeker weten 🌟🌟🌟🌟🌟. Hij heeft zeker weten veel romantische scenes, maar ook af en toe iets grappig tussendoor. Ik vind hem zeker weten een aanrader. Ik ben nu ook wel benieuwd naar de film, wie weet ga ik die nog bestellen. Ik hoop dat je hier wat aan heeft en ik zie jullie weer bij de Bookhaul & wrap-up van januari, want dat is de volgende blogpost.

Geen opmerkingen: